Na podstawie Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Zarządzenia Starosty Gorlickiego Nr 74 z dnia 15 września 2020 roku, wyznaczono Koordynatora oraz powołano Zespół do spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
Do zadań Koordynatora ds. Dostępności należy koordynowanie i podejmowanie działań na rzecz zapewnienia dostępności w Jednostkach Organizacyjnych Powiatu, zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a w szczególności:
1) wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Jednostki Organizacyjne Powiatu,
2) przygotowanie i koordynowanie wdrożenia powiatowego planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
3) bieżące monitorowanie działalności Jednostek Organizacyjnych Powiatu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
4) sporządzanie raportu o stanie zapewniania dostępności przez Powiat,
5) sporządzanie sprawozdań i niezbędnych analiz oraz przedstawianie ich właściwym organom,
6) bieżące monitorowanie możliwości finansowania zadań z zakresu zapewniania dostępności, ze źródeł zewnętrznych,
7) koordynowanie działań w zakresie certyfikacji dostępności,
8) koordynowanie prac Zespołu ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej.
Koordynator do spraw Dostępności
Agnieszka Ziemian
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 18 35 48 711, 533 822 369
adres: 38-300 Gorlice, ul. Biecka 3, pok. 107