Facebook
19 listopada 2018 08:29
Imieniny: Elżbiety, Seweryny, Salomei
A A A
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
Nowe przepisy w turystyce
Redaktor: Ewa Żarnowska    03.07.2018. Drukuj Powiadom Znajomego
Obszerniejsze uprawnienia dla klientów biur podróży, większy zakres prawa do odszkodowań i wiele innych zmian niesie za sobą znowelizowana ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

 

Nadszedł czas wakacyjnego wytchnienia od pracy i szkolnych obowiązków. Zanim jednak wyjedziemy na upragnione urlopy warto zadbać o kilka rzeczy jeszcze przed wyjazdem i pamiętać, że od 1 lipca zaczyna obowiązywać znowelizowana ustawa o imprezach turystycznych. Sporo nowości dotyczy podróżnych, którym przyznane zostały dużo większe prawa.  Z nowości, które bezpośrednio dotyczą podróżnych warto zwrócić uwagę na zmiany w umowach udziału w imprezie turystycznej, czyli nowe zapisy, które powinny się w niej znaleźć, dodatkowe dokumenty stanowiące jej integralną część czy informacje, które podróżny będzie miał prawo uzyskać od przedsiębiorcy przed zawarciem umowy, czyli np. przesłanki do zmiany ceny imprezy turystycznej i związane z tym wzajemne zobowiązania stron, zasady przeniesienia przez podróżnego udziału w imprezie na inną osobę, a także zasady zgłaszania reklamacji i odpowiedzialności przedsiębiorcy.
Z punktu widzenia klientów, szczególnie przydatne mogą być te ostatnie. W nowych przepisach zrezygnowano bowiem z dotychczasowego 30-dniowego (od dnia zakończenia imprezy) terminu na składanie reklamacji.  Po 1 lipca pojawia się trzyletni okres przedawnienia wszelkich roszczeń. Oznacza to, że odszkodowań za wszelkie uchybienia od umowy będzie można dociekać przez 3 lata. Drugą ważną zmianą jest też 14-dniowy okres na rozwiązanie umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, czyli np. wycieczek kupowanych przez internet czy rezygnacja z umowy w przypadku, gdy biuro podróży zmieni po rezerwacji cenę o więcej niż 8%.
Sporo zmian dotyczy też przedsiębiorstw oferujących, sprzedających i realizujących imprezy turystyczne m.in. dotyczących konieczności posiadania zabezpieczenia finansowego wskazanego w ustawie, przekazywania marszałkowi województwa niezbędnych informacji o prowadzonej działalności, prowadzenie wykazu umów zawartych z podróżnymi oraz obowiązki informacyjne wobec podróżnych.
Zmiany przepisów w branży turystycznej są wprowadzane w całej Unii Europejskiej, jako następstwo unijnej dyrektywy. Więcej o znowelizowanych przepisach ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych można przeczytać tutaj.


Żródło: UMWM

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
KONTAKT
Starostwo Powiatowe w Gorlicach
38-300 Gorlice
ul. Biecka 3
tel.: (018) 353 53 80
fax: (018) 353 75 45
mail: starostwo@powiatgorlicki.pl