Facebook
21 kwietnia 2018 06:09
Imieniny: Anzelma, Bartosza, Konrada
A A A
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
FAIL (the browser should render some flash content, not this).
IDĄ ŚWIĘTA KUPUJ ŚWIADOMIE
Redaktor: Ewa Żarnowska    08.12.2017. Drukuj Powiadom Znajomego
Zanim zdecydujemy się na skorzystanie ze „świątecznej” oferty, sprawdźmy czy rzeczywiście jest to promocja. Może się bowiem okazać, że ten sam towar wcześniej lub w innym sklepie kosztuje znacznie mniej. Uważajmy na gratisy oraz zestawy – bywają droższe niż produkty kupowane oddzielnie. Kupując żywność nie sugerujmy się wielkością opakowania. Często w dużych kartonach, torbach, słojach znajduje się mniej produktu niż oczekujemy. Zwróćmy uwagę na zawartość masy netto lub liczbę sztuk w opakowaniu jednostkowym.


Pamiętaj: sprawdzaj datę minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia

Zwrot w sklepie internetowym
A co jeśli dostarczone buty okazały się za małe albo po prostu się rozmyśliłeś? Jeśli kupiłeś rzecz przez internet, masz 14 dni na rezygnację z zakupu – wystarczy w tym terminie wysłać rezygnację sprzedawcy. W oświadczeniu tym nie musisz podawać powodu, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze.
Pamiętaj – przy zakupach internetowych sprawdzaj wiarygodność sprzedawcy przed kliknięciem „Kupuję”, oraz sprawdź kompletność dostarczanego towaru przy odbiorze.

Zwrot w sklepie tradycyjnym
Niemożliwym okazać się może zwrot nietrafionych zakupów w zwykłych sklepach. Tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Najlepiej zapytaj o taką możliwość i jej zasady przed zakupem. Musisz się dostosować do warunków sprzedającego, może np. zażądać oryginalnego opakowania, a pieniądze zwracać wyłącznie na kartę podarunkową.

Drożej przy kasie
Bądź czujny. Czasami kasjer żąda wyższej ceny, niż widnieje na metce czy półce. W takiej sytuacji masz prawo kupić rzecz po niższej cenie!

Reklamacje
W trakcie wyprzedaży Konsument ma takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i zostałeś o niej poinformowany.

W nabytym towarze ujawniła się wada - masz prawo do reklamacji. Konieczny będzie dowód zakupu, np. paragon, faktura, wyciąg z konta, które potwierdzą, że produkt został zakupiony w konkretnym sklepie.
Kupujący ma prawo złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od daty zakupu, ale w przypadku zakupu nieświeżej żywności przed upływem daty ważności. Jeśli towar jest wadliwy, sprzedawca musi go naprawić, wymienić, obniżyć cenę albo zwrócić pieniądze, gdy wada jest istotna  – przypomina Krzysztof Majcher Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Bezpłatna pomoc
W przypadku wątpliwości lub problemów, skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów:
Starostwo Powiatowe w Gorlicach, ul. Biecka 3, pok. 103 tel 18 35-48-780

Informację opracował Powiatowy Rzecznik Konsumentów Krzysztof Majcher

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
KONTAKT
Starostwo Powiatowe w Gorlicach
38-300 Gorlice
ul. Biecka 3
tel.: (018) 353 53 80
fax: (018) 353 75 45
mail: starostwo@powiatgorlicki.pl