W niedzielę, 1 sierpnia br. w Kolegiacie pw. Bożego Ciała w Bieczu odbył się koncert zamykający 7. edycję Kromer Festival Biecz.
Koncert w przekorny sposób odnosił się do tytułu całego festiwalu i opowiadał o odosobnieniu, tęsknocie, wykluczeniu za pośrednictwem dzieł wokalnych i instrumentalnych Haydna i Neukomma. Kompozycja Martyny Pastuszki i {oh!} Orkiestry Historycznej przedstawiała dziewięć opowieści dotyczących mitycznych i biblijnych przemian, dla których impulsem są wewnętrzne i zewnętrzne motywacje. Koncert był idealnym zwieńczeniem czterodniowego festiwalu. Śląska orkiestra rozpoznawana jako najlepszy polski zespół instrumentów historycznych oraz zaproszona do projektu wybitna polska sopranistka Dorota Szczepańska brawurowo wykonała partię lamentującej córki Minosa. Występ ten poruszył nawet najtwardsze struny w sercach publiczności.
Kromer Festival Biecz to cykliczne spotkania z muzyką dawną. Wykonawcy z Polski i zza granicy wykonują utwory na instrumentach historycznych. Koncerty odbywają się między innymi w Kolegiacie Bożego Ciała, kościele pw. św. Anny w Bieczu oraz kościele pw. św. Michała Archanioła w Binarowej.
Partnerem festiwalu był Powiat Gorlicki, przeznaczając na jego organizację 35 000 zł.
Relacja z festiwalu dostępna na stronie Urzędu Miasta Biecz
Źródło i zdjęcia Kromer Festival Biecz/ Michał Ramus
More Joomla Extensions